måndag 18 januari 2010

Medaljer

Vi tittade på idrottsgalan.

Oj!! vad många medaljer som delades ut.

Tänkte att jag får väl skryta lite jag med.Jag har hundarnas utställningsmedaljer på väggen .

Det är ju inte jag som har tagit dessa medaljer utan våra hundar.Men lite ära kan jag väl ta åt mej för det har stått i kritiken man får VÄL VISAD!

Långst upp på väggen sitter vår första avelstik FRIDA.  Tavlan där hunden luktar på blomman har Lasse Åberg gjort och signerat.Vi har naturligtvis fått pokaler och annat. Jag ställer bara ut så att tikarna placerar sig för att kunna avla på.

Sen har jag mest hållit  på med

agility.rallylydnad ,kantarellsök, lite freestyle  Använder klicker som är ett utmärkt inlärningsredskap.

Jag har gått på Bonizas hundskola med våra hundar som är bland det bästa jag har gjort.

De har IMMI träning.vilket bland annat går ut på  att det mentala på en hund är viktigt!

Dagens ordspråk:Det bästa sättet att spara tid är att använda den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar