måndag 4 januari 2010

Dåligt samvete

Jag har länge gått och blängt på kylen och frysen och haft dåligt samvete.Imorse när jag slängde de små taxbenen över sängkanten så bestämde jag mej för att idag ska det ske!  

Sagt och gjort Kyl/frysvaror åkte ut i uterummet.Det är ju kallt där nu.                                    

Jag höll på att trilla baklänges när jag fick se vad som satt i gummilisten till frysen.Vilken tur att inte de där två TV tanterna var här och tog bakterieprov.

Sen i bara farmiteten(skånska betyder farten) så fick skåpet över spisen sig också en rejäl omgång .Ser du Hebbe "ditt" kaffe ? Jag vet att du inte trillar av pinn, du är van nu.

 Se så rent och fint det blev Nu kan de där två tanterna från Tv komma.En tanke slog mej...Tänk om man kunde göra rent sitt samvete på alla olika område på samma sätt ?Jag lovade mej själv att försöka bättra mej på städa mitt samvete.

När jag skulle köra och handla så fick jag börja med att skotta.

Dagens ordspråk: Att misslyckas betyder inte att jag är underlägsen.Det betyder att jag inte är helt perfekt.

Kram till er alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar