fredag 20 november 2009

Våldtäkt

Många har förstått att jag inte mår så bra.Jag har inte kunnat skriva om det förrän att jag har frågat om det är ok.

Anledningen till att vi inte mår så bra är  att ett av våra barnbarn blev våldtagen i lördags

Vad gör man?Viktigast just nu är att rikta energin och kraften till den utsatta,att snabbt komma tillbaka till rutiner.Men man har en stor sorg i sitt hjärta därför satte jag in i förra inlägget empti room.Det är många tankar rusar igenom ens huvud.

Dessa  fega, ynkryggar, mesar med dålig självbild, måste ge sig på kvinnor och våldta dom för att för ett ögonblick känna sig som män!

Jag blir så frusterad  när jag dag efter dag läser och ser i TV om våldtäkter och andra kränkande saker vi människor gör mot varanadra.

Hur kan man kränka skända någon annan på detta sätt? 

Man känner sig så maktlös i detta förvridna samhälle.

PS.  Har just pratat med sonen som har varit hos advokaten.De får ett milt straff för att de inte har fyllt 21 . Och hon får bära detta med sig hela livet.Och barnbarnet får högst 85 tusen.Pengar kan ju inte lösa problemet och få det ogjort.Men i relation till deras straff så undrar man hur rättsystemet är.Det är offret som får betala mest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar