lördag 5 mars 2011

LCHF mat

I fedags bjöd jag hem ett gäng vänner som äter  LCHF mat.
Jag sökte recept på nätet och det blev.

En gratäng 
Det skulle vara rättika i  men jag tog broccoli och skärbönor istället .
Det var med rödlök,vitlök,creme fraiche,vispgrädde och ost.

La grönsakerna i en ungeldfast form.
Blandade creme fraiche,vispgrädde,pressad vitlök,rödlökOch slog allt på grönsakerna.
Sen in i ugnen en stund,tog ut och la på osten satt in ugnen igen tills osten smält och fått fin färg.


Kycklinggryta .

Det var med kycklingfilè, squash,gul lök,paprika.creme fraishe ,vispgrädde Sambal oelek,Cashew nötter.
Stekte filèerna ,blandade i de hackade grönsakerna.
Creme fraichen och vispgrädden hade jag rört ihop med sdambal oelek.
Det hällde jag sen över kycklingen.
 Nötterna kastade jag i innan jag severade.

Till kaffet blev det jordgubbar med vispgrädde med riven mörkchoklad

Alla tyckte att det var gott,

Det blev över till lördagsmat också!
Dagens klokord:

Många människor kommer och går ,men bara äkta vänner lämnar avtryck  i hjärtat..Eleanor Roosevelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar