tisdag 13 juli 2010

Tack till våra söner med familj!

Igår var första gången som jag var i min dödes brors hem.Fy vad jobbigt!                                     

Först hämtade jag äldste sonens famlj och vi körde och hämtade sonen på hans jobb Vi   slank först  in på Mc donald 
och tog en kopp kaffe med smörgås ,det var en som var sugen på annat(inte jag).
Vår yngste son med familj kom till min brors hus.

Advokaten kom och jag skulle gå in och se vad jag villa ha av min bror saker.Jag hade 2 timmar på mej.Klarade knappt av att gå in vår svärdotter ville hjälpa mej att gå in men......
Min brors sambo tillät bara att jag och våra söner fick gå in.De andra fick stå ute i regnet och vänta på oss.Sambon frågade om jag ville ha kaffe...jag tackade nej naturligtvis, de andra stod ju ute i regnet och fick inte komma in.
Advokaten såg till att jag fick det jag villa ha bland annat dessa

ljusstakar som hade varit vår fars och mors bröllopsljusstakar.

Efter all tråkighet så körde vi och åt Men......tro  nu inte att det var slut på eländet .Det  beställdes spättfile med pomes.Spättfilen var nästan bara panering och inuti var det rå fisk.
Jag beställde tonfiskotlett med potmos.Jag kunde inte äta tonfisken den var torr och det smakade som omega3 så jag åt bara  pot-mosen.
Det var den dyraste pot-mosen jag i hela mitt liv har ätit.
Men tack till våra pågar med familjer som ställde upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar